Passa al contingut principal

EL PARC DE BOMBERS DE PALAFRUGELL

A les darreries del mes de març vaig tenir ocasió de visitar les noves instal·lacions del Parc de Bombers de Palafrugell. Amablement conduït pel caporal Joan Paz vaig tenir l'oportunitat de conèixer de primera mà totes les dependències i l'estructura funcional del cos, i se'm van obrir totes les portes.

De la visita vaig sortir gratament impressionat i amb la plena confiança que estem en mans d'uns excel·lents professionals que senten per la seva ocupació una veritable i encomiable passió. Us en faig partícips amb una petita mostra del reportatge fotogràfic realitzat durant la visita.

I ja que de Bombers parlem, vull oferir els meus llegidors el significat de la codificació dels vehicles que utilitzen a la província de Girona. El primer dígit correspon a la Regió Operativa, separat per un punt apareix tot seguit la identificació del Parc al qual pertanyen, amb un codi de dos dígits, i finalitza amb dos dígits més que corresponen al tipus de vehicle. Així quan veiem un d'aquests vehicles sabrem identificar la seva filiació.

La nova codificació per a Catalunya és:

Regió d'Emergències Centre......................................................................................................................1.xx.xx

Regió d'Emergències de Girona................................................................................................................ 2.xx.xx

Regió d'Emergències de Lleida i Val d'Aran................................................................................................ 3.xx.xx

Regió d'Emergències Metropolitana Nord................................................................................................... 4.xx.xx

Regió d'Emergències Metropolitana Sud.................................................................................................... 5.xx.xx

Regió d'Emergències de Tarragona i Terres de l'Ebre.................................................................................. 6.xx.xx

Divisió Operativa...................................................................................................................................... 0.xx.xx

Direcció General...................................................................................................................................... 9.xx.xx

La codificació dels Parcs de Bombers per a la Regió de Girona és:

2.00 Comandament REG (Regió de Girona)

2.01 Amer

2.02 Arbúcies, Joanet

2.03 Banyoles

2.04 La Pera, La Bisbal d'Empordà

2.05 Cadaqués

2.06 Calonge

2.07 Camprodon

2.08 Cassà de la Selva

2.09 L'Escala

2.10 Figueres

2.11 Girona

2.12 Sant Feliu de Buixalleu, Hostalric

2.13 La Jonquera

2.14 Llançà

2.15 Lloret de Mar

2.16 Maçanet de la Selva

2.17 Olot

2.18 PALAFRUGELL

2.19 Portbou

2.20 Ribes de Freser

2.21 Ripoll

2.22 Roses

2.23 Sant Climent Sescebes

2.24 Sant Hilari Sacalm

2.25 Santa Coloma de Farners

2.26 Torroella de Montgrí

2.27 Tossa de Mar

2.28 Vall d'Aro

La codificació dels vehicles de Bombers és:

(Figura el codi inicial, al qual se li suma un si es té més d'un vehicle)

BRP.............................................................................................................................................................. 30

BFP (Bomba Forestal Pesant)......................................................................................................................... 34

BFL-BRL........................................................................................................................................................ 38

BUP.............................................................................................................................................................. 40

BNP.............................................................................................................................................................. 44

BUL.............................................................................................................................................................. 48

FSV-FRQ-FER-FRM-FRA-FSA(Furgó Equips Respiratoris)................................................................................ 50

BSAL............................................................................................................................................................ 56

AEA-AES-ABA (Autoescala Automàtica-Autoescala Semiatutomàtica-Autobraç Articulat).................................... 60

AMB (Ambulància)......................................................................................................................................... 62

CCA-UPT...................................................................................................................................................... 70

UTP.............................................................................................................................................................. 72

UCA............................................................................................................................................................. 74

UE............................................................................................................................................................... 78

UPCL-USL.................................................................................................................................................... 80

UPC (Unitat Personal i Comandament)............................................................................................................ 90

Desconec el significat de la resta d'abreviatures dels vehicles que no he posat després del codi. Si algun llegidor te l'amabilitat, està convidat a completar el llistat. Li estaré molt agraït.
























AGRAÏMENTS:
Al Parc de Bombers de Palafrugell 2.18, per les autoritzacions de la visita.
Al Caporal Joan Paz, per la visita guiada del parc.
Als Bombers i Oficials de Guàrdia del dia 27 de març de 2010, per les molèsties causades amb la meva presència.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'AQÜEDUCTE DE L'HORTA D'EN CAIXA

El cognom Caixa consta a la Vila des del segle XIII, però és al segle següent, el segle XIV, que aquest cognom es transforma en un àlies utilitzat pels hereus de la branca familiar principal, mentre el cognom Caixa es manté en les altres branques secundàries al llarg del temps fins als nostres dies. La designació dels àlies ocorria quan en una nissaga familiar el darrer descendent era una noia i en casar-se, el marit, generalment de menor categoria social, es veia obligat a acompanyar el seu cognom amb el de la seva dona en forma d'àlies per tal que el llinatge no es perdés. L'antiga finca de l'Horta d'en Caixa, que encara es conserva, està situada al sud de la Vila entre els carrers de La Creu Ratinyola i el Carrer del Daró. Fou una extensa possessió d'en Francesc Estrabau i Jubert, descendent de la família del mas Petit d'en Caixa d'Ermedàs. Francesc Estrabau (1845-1906), fou un ric hisendat de Palafrugell que es mantingué fidel a la seva condició socia

La muralla de Palafrugell

El concepte preconcebut que es pot tenir de com és una vila emmurallada, amb el significant de defensa i construcció forta, pot induir-nos a idealitzar que totes les fortificacions son monuments sòlidament construïts, obres d’edificació compacta, fermes, inexpugnables, i gegantines, que han estat erigits d’una vegada per sempre més. Aquestes viles, però, no son res més que un espai evolutiu segons uns cicles de pau, i segons unes situacions de perill agreujades per la proximitat de la guerra i la inseguretat del lloc on eren bastides. Amb tot, la qualitat que tenen les defenses depèn principalment del progrés del lloc on s’erigien les fortaleses. No eren iguals les construccions defensives d’una vila rural, que les d’una ciutat gran, amb un major nombre de ciutadans poderosos i notables, els quals, sens dubte destinaren majors recursos a l’enfortiment i conservació de les seves proteccions. Situació de la darrera torre de la m

El Tren Petit (1887-1956)

L'ESTACIÓ DE PALAFRUGELL Cronologia del Tranvia del Baix Empordà Divendres 17 d'Octubre de 1884: Una Reial ordre aprova l'acta de la subhasta celebrada el dia 18 de setembre passat per a la concessió d'un tramvia amb motor de vapor des de l'estació de Flaçà en el ferrocarril de Girona a Figueres fins a Palamós, passant per La Bisbal i Palafrugell, utilitzant la carretera de segon ordre de Girona al Pont Major i a Palamós i els camins veïnals de Palafrugell; i disposant que s'adjudiqui la mencionada concessió d'aquesta línia al senyor don August Pagès i Ortiz, amb subjecció al plec de condicions particulars aprovat per la reial ordre del dia 6 de febrer, que ha servit de base per a la subhasta. La longitud de la línia és de 33,4 Km, l’ample de via de 750 mm i la concessió de l’explotació per un període de 60 anys. Diumenge 30 de novembre de 1884: Es constitueix a Palamós la Sociedad del Tranvía del Bajo Ampurdán, amb un capital social d’un milió de pessetes